Strony o podobnych parametrach mogą różnić się pod względem ceny.

Własna witryna internetowa przedsiębiorstwa to bez wątpienia wizytówka, jaka rozchodzi się z niesamowitą prędkością. A jeśli do tego rozchodzi się we właściwych kierunkach, może trafić do olbrzymiej liczby potencjalnych klientów. I choćby z tego powodu nie możemy ignorować potencjału takiej wizytówki. Strona internetowa pomaga nam wejść na niezbadane przez nas tereny. Zapewnia dużo więcej sposobności niżeli tradycyjna forma promocji. Nie dziwi więc fakt, iż coraz większa liczba korporacji stawia właśnie na tą formę reklamy. A wówczas pojawia się pytanie, komu najlepiej zlecić jej wykonanie a także cennik stron internetowych.

 

Cennik stron internetowych to zestawienie, które pokazuje, jak wiele czynników wpływa na to, jak dużo za stronę przyjdzie nam zapłacić. Różnice i techniczne, oraz estetyczne sprawiają, iż koszty te wahają się od trzech aż do parunastu tysięcy złotych. W związku z tym co tak naprawdę na nie wpływa? Jednym z czynników, które decydują o cenie, jest osoba projektująca stronę. Strony internetowe o podobnych parametrach mogą różnić się cenowo co zależy od tego, kto je tworzy. Jeśli jest to projektant pracujący na własny koszt, to możemy spodziewać się niższej ceny. A jeśli to profesjonalne studio reklamy – wtedy kwota może okazać się znacznie większa.

 

Następnym elementem, który decyduje o kosztach, jest rodzaj strony internetowej. Musimy zdawać sobie sprawę, iż wyróżniamy aktualnie dwa główne rodzaje witryn internetowych. Pierwszy z nich to tak zwana witryna statyczna. Jej zadaniem jest prezentowanie misji, ogólnej oferty, czy danych kontaktowych firmy. Zmian na tego typu witrynie nie możemy praktycznie wprowadzać samemu. Znajdujące się na niej treści mają pełnić funkcje informacyjną. Drugi typ to z kolei strony internetowe oparte na tzw. CMS-ie. Ten system pozwala na stałeuaktualnienie treści. Więc ten typ strony jest z kolei dynamiczny i idealnie sprawdza się tam, gdzie bardzo istotne jest aktualizowanie informacji, żeby ludzie odwiedzający stronę zawsze mogli być dobrze poinformowani o sytuacji w firmie. Kolejnym czynnikiem , który decyduje o kosztach strony jest forma.

 

Może ona być oparta na szablonie i wówczas jest na pewno tańsza. A może być również stworzona wedle indywidualnego projektu a wówczas kosztuje znacznie więcej. Łącząc cechy stron internetowych, możemy utworzyć ich swoisty wykaz cen. I tak szablonowe strony statyczne wykonywane przez freelencerów to bardzo często kwota mniej więcej dwóch i pół tysiąca. Jeśli jednak stronę statyczną utworzyć ma fachowa firma, wówczas jej koszt wyniesie mniej więcej trzy i pół tysiąca. W sytuacji projektów indywidualnych to odpowiednio trzy i pół tysiąca a także pięć tysięcy. Jeżeli natomiast chodzi o witryny oparte na CMS, to szablony mieszczą się w granicach od pięciu do siedmiu tysięcy natomiast projekty własne nawet 15.000. To właśnie w tym przedziale mieści się m.in. cena sklepu internetowego, który musi być dynamiczny. Jedynie wtedy nadąża on za zmianami w spisie produktów oraz pozwala użytkownikom na sprawne załatwienie zakupów.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *